Den Stolte Hane lanserte sitt første plantebaserte produkt.

Spiseklar planteprotein

Utfordringen

Den Stolte Hane som en stor kyllingaktør skulle lansere et helt nytt plantebasert produkt på det norske markedet. Hvordan skulle vi få publikum til å velge et plantebasert produkt laget av en kyllingleverandør? Hvordan skulle vi øke kjennskapen og treffe forbruker?

Løsning

Løsningen var å lage innhold som forteller forbrukerne hva Spiseklar Planteprotein er. Og øke bevissthet og kjennskap slik at planteprotein ble et naturlig valg for forbrukere som ønsker å ha et plantebasert måltid eller kosthold.

Dette gjorde vi:

  • Hjemmeside

  • Reklame og infofilm

  • Portrett av Ingrid Bru

  • PR og Sosiale medier

Hvordan gjorde vi det?

Vi laget nettside for å opplyse forbrukere om informasjon, nyheter, inspirasjon og oppskriftsside. Vi benyttet oss også av betalt annonsering for å drive trafikk til nettsiden.

 

Reklamefilm og infofilm

Vi produserte to filmer, en reklamefilm med fokus på følelsen av merkevaren og den deilige smaken av spiseklar planteprotein, og en infofilm som gjør brukeren kjent med produktet. Vi produserte også flere småversjoner og nedklipp til relevante kanaler og SoMe-formater.

 
 

Se reklamefilmen med fokus på følelsen av merkevaren over!

Dette er materialet som gjør deg kjent med produktet. Se filmen over!

 

Ingrid Bru

Spiseklar er for mennesker som er på farta. Vi ønsket å gjøre et portrett med en som virkelig vet hva det vil si å ha en aktiv livsstil. Derfor falt valget på verdensmester i dødsing Ingrid Bru. Hun er en svært aktiv jente som elsker å bruke tid ute i naturen, i tillegg er hun opptatt av sunn og bærekraftig mat. Perfekt match for spiseklar. Vi lagde portrettintervju i form av video, samt fikk innhold til sosiale medier.

Se intervjuet under!

 
 

PR

For å få en rask økning i kjennskap av produktet arrangerte vi et event hvor vi inviterte kjente influencere på matlaging. I tillegg sendte vi ut en rekke seeding kasser slik at influencere fikk testet en rett med spiseklar. Det resulterte i masse innhold på sosiale medier.

Scroll deg gjennom bildene under for å se litt fra eventet.

Se litt av innholdet som ble publisert av influencere på Instagram.

Sosiale medier

Vi utformet innholdspakker tilpasset de ulike formatene på sosiale medier. På denne måten opprettholder vi kontakt med målgruppen gjennom jevnlige påminnelser om merkevaren.

Influencer marketing

Vi ønsket å øke kjennskapen til spiseklar planteprotein på instagram. Dette gjorde vi blant annet ved å finne et knippe spennende og helsebevisste influencere som presenterte planteprotein på en god måte.

Se litt av innholdet som ble publisert gjennom influenser marketing nedenfor.