Når kyllingene klekkes på gården klekkes de rett ut i sitt oppvekstmiljø i kyllinghuset – en varm og ren aktiv gård der de har umiddelbar tilgang til vann og fôr. De gårdsklekkede kyllingene har også mer plass en i konvensjonell kyllingproduksjon og er av en rase som vokser saktere. Hvordan kan man treffe forbrukerne med budskapet om økt dyrevelferd, og motivere til å ta et aktivt valg i butikken hvor det ofte er pris som avgjør?
Løsningen var å lage innhold som forteller forbrukerne hva Gårdsklekket innebærer, og vise menneskene bak produktet. Vi ønsket å gjøre Gårdsklekket til det fortrukne valget for de som er glad i god mat og verdsetter dyrevelferd.
Vi introduserte Gårdsklekket for markedet på digitale videoflater og linjær-TV. Hva er Gårdsklekket? Hva er produktets verdier? Og hvilke egenskaper skiller Gårdsklekket fra de andre produktene i hylla? Dette er materialet som gjør deg kjent med produktet.
Webserien “På kjøkkenet med Gårdsklekket” viste målgruppen mangfoldet av muligheter når man velger kylling. Vi tok med seeren inn på kjøkkenet sammen med tidligere sousschef på Maaemo Peder Støylen for å lære teknikker, triks og oppskrifter. Serien ble publisert på Den Stolte Hane sin Youtube kanal, og ga målgruppen mer kunnskap og emosjonelle verdier tilknyttet produktet.
Vi utformet innholdspakker tilpasset de ulike formatene på sosiale medier. På denne måten opprettholder vi kontakt med målgruppen gjennom jevnlige påminnelser om merkevaren.
Vi produserte ulike typer butikkmateriell for å gi produktene en større tilstedeværelse og ekoponeringstrykk i butikken, med elementer forbrukerne kjente igjen fra andre uttak.