fbpx

Det hele starter med ett egg

Slik starter en av Den stolte hanes største lanseringer. Gårsdklekket, en serie med produkter fra kyllinger som er klekket og vokst opp på samme gård.

Utfordringen

Når kyllingene klekkes på gården klekkes de rett ut i sitt oppvekstmiljø i kyllinghuset – en varm og ren aktiv gård der de har umiddelbar tilgang til vann og fôr. De gårdsklekkede kyllingene har også mer plass en i konvensjonell kyllingproduksjon og er av en rase som vokser saktere. Hvordan kan man treffe forbrukerne med budskapet om økt dyrevelferd, og motivere til å ta et aktivt valg i butikken hvor det ofte er pris som avgjør?

Løsning

Løsningen var å lage innhold som forteller forbrukerne hva Gårdsklekket innebærer, og vise menneskene bak produktet.  Vi ønsket å gjøre Gårdsklekket til det fortrukne valget for de som er glad i god mat og verdsetter dyrevelferd.

Flater

Reklamefilm

Vi introduserte Gårdsklekket for markedet på digitale videoflater og linjær-TV. Hva er Gårdsklekket? Hva er produktets verdier? Og hvilke egenskaper skiller Gårdsklekket fra de andre produktene i hylla? Dette er materialet som gjør deg kjent med produktet.

Webisoder

Webserien “På kjøkkenet med Gårdsklekket” viste målgruppen mangfoldet av muligheter når man velger kylling. Vi tok med seeren inn på kjøkkenet sammen med tidligere sousschef på Maaemo Peder Støylen for å lære teknikker, triks og oppskrifter. Serien ble publisert på Den Stolte Hane sin Youtube kanal, og ga målgruppen mer kunnskap og emosjonelle verdier tilknyttet produktet.

Sosiale medier

Vi utformet innholdspakker tilpasset de ulike formatene på sosiale medier. På denne måten opprettholder vi kontakt med målgruppen gjennom jevnlige påminnelser om merkevaren.

Kjennskap

Hva er Gårdsklekket? Vi ønsket at målgruppen skulle bli kjent med produktet hele veien fra egg til bord.

Kunnskap

Gårdsklekket er et premium brand. Vi ønsket å invitere målgruppen inn på kjøkkenet for å oppleve merkevarens verdier og egenskaper.

Engasjement

Sosiale Medier ble benyttet for å skape engasjement rundt merkevaren. Her er det rom for de små fortellingene som tilfører merkevaren det lille ekstra.

Hver av de fem bøndene som leverer Gårdsklekket kylling, ble portrettert.

Vi tror at et fantastiske måltid er den sikreste måten å bygge en preferanse. Derfor produserte vi spennende og velsmakende oppskrifter som oppmuntret til å bruke produktene, og inspirerte og motiverte på kjøkkenet.

Urtestekt kyllinglår

Saltbaket hel kylling

Kyllingkraft